Kwaliteit, weten en training


Continue verbeteren is de schakel om te besparen op kosten en optimale kwaliteit aan interne en externe klanten te leveren

Uitgangspunt/garantie

De externe  en interne kosten worden gegarandeerd binnen 1 jaar terugverdiend wanneer het verbeterprogramma door de managers uitgedragen wordt en door de medewerkers geadopteerd. Wanneer ...

5 februari 2019

Dagelijks onderhoud


Bespaar 10 tot 25 procent op het dagelijks onderhoud

– Doe het werk in 1 x goed.

– Vraag door tot je echt weet wat het reparatieverzoek is.

– Koppel terug als er een fout gemaakt is.

– Werk permanent aan verbetering.

– Communiceer duidelijk en helder.

– Leer van je fouten.

– Volg ...

5 februari 2019

Teamontwikkeling woningcorporaties


”Waarom ga ik iedere morgen met plezier naarmijn woningcorporatie?”

”Ik vind het gewoon hartstikke leuk om te werken voor de doelgroep”, ”mensen kunnen helpen geeft mij een goed gevoel”, ”problemen oplossen, vind ik leuk”.

In teamtrainingen start ik vaak met de vraag: “Waarom kom je iedere morgen ...

5 februari 2019

KCC: Het centrum voor kwaliteit


”Schrik niet: 40 tot 60 procent van de telefoontjes die binnenkomen op het Klanten Contact Centrum zijn overbodig”

Afspraak is afspraak
Afhankelijk van de grootte van het KCC komen er dagelijks vele telefoontjes binnen die het gevolg zijn van het niet nakomen van afspraken.
Een verhuurcollega heeft ...

5 februari 2019

Leidinggeven met succes en plezier


Het leuke aan leidinggeven is dat je mensen succesvol  en met plezier kunt laten werken. Als leidinggevende draag je bij aan goede werkomstandigheden en optimaliseer je de werksituatie. Je kunt mensen ondersteunen in het realiseren van hun persoonlijke en organisatorische doelstellingen. Samen met hen stel je de ...

5 februari 2019

Huurverhogingsbrieven 2.0


Huurverhogingsbrieven van 1,5 A4tje met bijlages zijn echt niet meer van deze tijd..

Een huurder wil weten wat zijn nieuwe bedrag per 1 juli wordt, of zijn automatische incasso wordt aangepast en in een enkel geval hoe hij bezwaar kan aantekenen.  Die huurverhogingsbrief kan makkelijk op ...

5 februari 2019

Succes train je met talent


Wat is je echte talent?

In de zomermaanden analyseren en trainen we vaardigheden, gedrag en houding aan boord van zeilboten. We werken met teams van 3 tot 8 personen op 1 of meerdere boten. Al met het verdelen van taken en functies wordt duidelijk hoe mensen communiceren ...

5 februari 2019

Teams ontwikkel je met krachtige feedback


Iedereen weet het: teamleden die elkaar feedback geven leveren vooruitgang, verbetering en ontwikkeling van bedrijven, teams en personen. Beter word je door terug te koppelen wat je goed doet en wat anders kan. Of dit gepland gebeurt of spontaan, altijd helpt het om de volgende keer je ...

5 februari 2019

Dominante leiders winnen zelden


Wilma Mansveld staat bekend om haar stalen leiderschap. Wanneer dominante leiders onder vuur komen te liggen, worden ze arroganter. Arrogantie leidt tot medewerkers die je willen zien vallen.

Sterke leiders zijn prima, zo lang ze luisteren, af en toe een grapje maken en het vizier scherp houden ...

5 februari 2019

Werkt het nieuwe werken


Het werd natuurlijk tijd om iets te doen aan al die lege werkplekken op kantoren. Vooral op de woensdag en de vrijdag hebben kantoren nogal eens een trieste aanblik. Als het geld dan even niet meer ruim voorradig aanwezig is, is een trend geboren: het nieuwe werken ...

5 februari 2019
Pagina 1 van 2