Faalkosten: ruim ze op

Wake up call.

Het leek allemaal zo duidelijk. De taak werd gedelegeerd. De leidinggevende deed zijn best, werkte hard en toch werd de achterstand alleen maar groter. Dan maar een paar mensen erbij. Veel activiteit maar de klant was nog altijd niet tevreden.

Analyse

De bedrijfstrainer bracht samen met de leidinggevende het proces in kaart. Welke verschillende stappen zijn er te onderscheiden, wie is er verantwoordelijk, welke tijd is ervoor en wat is het resultaat?

Diagnose

Niet voor iedereen is duidelijk wat hij moet doen, maar er is voldoende werk, dus de nieuwe medewerkers beginnen maar ergens. Op verschillende plekken wordt het werk gecontroleerd. Eén controle moet genoeg zijn. Door het opstapelende werk is de motivatie laag. Medewerkers ervaren geen verantwoordelijkheid voor hun werk. Het is niet altijd duidelijk welke prestatie wordt verwacht.

Oplossing

De leidinggevende leert met de bedrijfstrainer zijn processen in kaart te brengen en te optimaliseren. Hij brengt zijn faalkosten in beeld en bedenkt verbeteringen. Medewerkers en leidinggevenden leren elkaar gerichte feedback te geven. Door duidelijker te communiceren werken ze weer aan een gemeenschappelijk doel.

Resultaat

Doordat een ieder zijn verantwoordelijkheid neemt, duidelijk aan een doel werkt en verspilling weet te voorkomen is in het voorbeeld 24% op de kosten bespaard en werkt iedereen weer met succes en plezier.

 

Bedrijfstrainer

De bedrijfstrainer werkt met directie, management en medewerkers aan het verbeteren van gedrag en organisatie.

Wil jij ook meer succes en plezier? Neem contact met ons op via info@bedrijfstrainers.nl, 0320-224 550 of reageer op deze blog.

 

Zie onze kalender voor trainingsdata.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *