trAINING
Workshop gesprekstechniek a la carte
Workshop gesprekstechniek a la carte
Die collega die van de hak op de tak springt. De klant die altijd wat te zeuren heeft. Of die mevrouw die eerst het wel en wee van de kleinkinderen met je wilt bespreken voordat ze tot de kern van haar vraag komt. Wie kent ze niet? Kan je met zulke klanten een effectief gesprek voeren? Ja,en hoe doe je dat dan? Nog zo’n voorbeeld: die collega die altijd de leuke klusjes voor je neus wegkaapt en de vervelende klussen voor jou laat liggen. Hoe ga je daar een gesprek over voeren zonder onmiddellijk in een vervelende sfeer terecht te komen?
Workshop
gesprekstechniek a la carte
Je wilt feedback op de door jouw gehanteerde gespreksstijl en je communicatieve vaardigheden. Je wilt je gespreksvaardigheden trainen in een kleine groep samen met een acteur en je wilt je eigen gespreksonderwerpen inbrengen.
oFFERTE OP MAAT AANVRAGEN Contact opnemenTrainingsdagen
Gesprekstechniek a la carte
Werkwijze
Communiceren leer je door te doen. Daarom trainen en oefenen we jouw gesprekken. Voorafgaand aan de training draag jij minimaal 1 praktijksituatie aan. Om jouw praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, maken we de gehele dag gebruik van een trainingsacteur. Het meest interessant is het natuurlijk om te kijken naar gesprekken en klantencontacten die jij ervaart als lastig of uitdagend. Na de training heb jij inzicht in hoe jij ook deze gesprekken met meer gemak, plezier en resultaat kunt voeren. Je krijgt maatwerk suggesties voor een effectievere communicatie en gelegenheid om daarmee te oefenen.
OFFERTE OP MAAT AANVRAGENProgramma
- Doelgerichte gespreksvoering
- Leidinggeven aan een gesprek
- Structuur aanbrengen in een gesprek
- Gespreksvaardigheden: luisteren, samenvatten, vragen stellen en doorvragen
- Omgaan met emoties van je gesprekspartner
De deelnemers bepalen de invulling van het programma door vooraf praktijksimulaties aan te dragen.
Wat is gesprekstechniek à la carte?
De training gaat specifiek in op jouw wensen en die van de andere deelnemers. We werken de hele dag vanuit casuïstiek samen met een trainingsacteur. Vanuit deze gesprekken haal jij jouw verbeterpunten door te oefen en te observeren.
Wat leer je tijdens de training?
Contact opnemenJe leert kritisch te kijken te kijken naar je eigen gespreksvoering en ontdekt waar je sterktes en zwaktes zitten. Je ontdekt hoe je vanuit structuur en het werken naar een doel, regie houdt in het gesprek. Vanuit verschillende technieken weet je het gesprek zowel inhoudelijk te sturen en de goede sfeer te bewaken.